måndag, oktober 5

GI + Jobb = Klurigt...

Pannan är inte lagad så det är fortfarande kallt i lägenheten =( Men det är något bättre, det är inte lika kallt ute som inne längre, hyresvärdarna fixade och donade när dom var här..

Har ju inte gått så där jättebra med GI i veckan, det har vart som vanligt ungefär. Morgon och lunch blir det alltid kolhydrater för mig, men på kvällarna blir det något bättre, en sallad eller ugnsbakade grönsaker och kyckling till det. Eftersom jag äter frukost två gånger varje morgon ska jag försöka att bara äta en omelett eller liknande den fösta frukosten och kanske en smörgås vid den andra frukosten?!

Har fått ett till jobb! =) Så jag ska iväg hela helgen, från fredag till söndag. Det innebär att jag måste göra massor utav matlådor denna veckan.. Lunch och middag varje dag, det blir i allafall 7 matlådor, sedan måste jag ha med smörgåsar till frukost (det kommer inte bli någon bra GI frukost över denna helgen...). Kanske kan göra pastasallader till lunch med kassler och sedan ren sallad eller ugnsgrönsaker till kvällsmat. Då jag inte tycker att det är sådär supergott med fisk som blivit fryst efter tillagning lär det bli en hel del kyckling över helgen.. Får nog kolla upp lite recept i dag så får morgondagen bli en matlagar dag. Onsdag blir det inte så mycket gjort här hemma, då ska jag till stan och på torsdag ska jag träffa min hallonpaj =)
Nä, så får det bli, dags att kolla upp lite goda recept till helgens matlådor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar