torsdag, oktober 15

Arg & ledsen...

Det är inte ofta jag söker akut för diverse krämpor. Men igår tog jag mig till min barnmorska då jag kännt att något inte verkar stämma. Jag har ont i nedre delen av buken, men inte tarmarna. Uteslutningsmetoden - det finns inte så mkt att välja på - livmodern?! Efter diverse undersökningar kommer även barnmorskan fram till att det är livmodern och ena äggstocken/äggledaren som spökar. Hon ifrågasätter inte ens om det kan vara min ibs då hon vet att jag kan min sjukdom såpass väl att jag känner skillnad på tarmar och "andra organ". Ibland kan det dock vara klurigt typ mensvärk och svullna tarmar - inte alltid lätt att veta vad som är vad... Nu är det ju inte mensvärk utan något annat. Barnmorskan vet inte vad så hon skickar mig till jourhavande läkare. Han frågar om jag har några andra sjukdomar och jag svarar ibs. Han skriver lite på datorn, tittar på mig och säger "då är det väl den som är problemet nu". VA?! Jag söker väl för fan inte läkare för något jag är diagnostiserad med och som inte går att göra något åt????!! Pucko! Jag blev arg och sa bestämt att så inte var fallet. Han tryckte och klämde lite på magen vilket är det VÄRSTA jag vet! Det gör ju alltid ont vare sig jag är i ett skov eller i en bra period. Dock höll han med om att det nog inte var magen som spökade tillslut utan att jag nog behövde komma till gyn. Han skulle skriva remiss till sjukhuset så jag skulle få undersökas där. Så, då är vi här - idag. Jag sitter och väntar på att telefonen ska ringa. Det har den inte gjort ännu! Ringde upp vårdcentralen för att fråga om jag fått någon tid då läkaren inte ringt tillbaka som han lovat, svaret var att de har faxat remissen och jag får avvakta tills sjukhuset istället ringer och ger mig en tid. Åhhh vad segt!

Nu sitter jag och kärleken här (han har inte jobbat inatt för att kunna åka med mig till sjukhuset) har ätit frukost och funderar på hur denna dagen ska bli. Tycker inte att födelsedagar är något att fira i vanliga fall, men jag vet inte om jag tycker det är så underhållande att sitta hemma för att vänta på en gyn-tid heller?! Hoppas din dag är bättre än min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar