fredag, september 25

GI igen?!

Kanske dags att börja köra GI igen?! Utesluta de flesta kolhydraterna och leva på kyckling, fisk och grönsaker ett tag. Kött har jag varit utan i snart ett halvår, mår mycket bättre utan det! Försöker äta lite grann ibland bara för att jag har fått för mig att det är dumt att sluta helt, men magen reagerar ju också varje gång jag ätit kött. Korkat? Ja!
Hmm. Jag äter alltid någorlunda enligt GI, men det sista har det blivit lite för mycket kolhydrater, märker direkt att jag inte riktigt mår 100 av det. Dock är det ju också så att Ibs går i skov och då är det inte alltid kroppen mår bra av det den för en månad sedan mådde bra av.

Men som sagt, dags för en GI tur igen. Hade ju aldrig kommit på att jag skulle utesluta gluten om jag aldrig börjat med det från första stund, har GI-metoden att tacka för mycket!
Får helt enkelt plocka fram GI-böckerna och köra igång igen. Kärleken tycker också det var en bra idé, även om han inte har min tokiga mage, men han mår också bättre av att dra ner på kolhydraterna. Så får det bli, ner i källaren och hämta upp och damma av böckerna igen, alltid bra med lite middags tips! Ibland falnar påhittigheten då är det ju alltid bra med en bok att kika lite i!
Idag är annars en helt ok dag. Hoppas det fortsätter så!

3 kommentarer:

  1. Håller också på med GI, ser fram emot en uppdatering =)

    SvaraRadera
  2. man måste skicka kommentarerna två gånger ju! Det funkar inte annars! Tokigt!

    SvaraRadera
  3. Hej, ja lite kass på updateringar, mkt jobb nu..
    Hmm, det var ju inte bra att kommentar grejen inte funka bra.. ska kolla om man kan göra ngt åt det..

    SvaraRadera