lördag, december 12

Svullen

Herregud, jag är såå mätt! Har vart på 85-års kalas till mormor. Hon hade abbonerat en thairestaurang och bjudit ca 50 personer. Har vart där sedan kl 13 idag, men nu ligger vi i soffan och grymtar över våra svullna mätta magar. Underbart att se mormor idag, hela hon lyste av glädje! =)

Har dock märkt att det är inte jättebra för magen att bli för mätt. Det är bättre att bli lite lagom och äta oftare. Ja, alltså, det har jag ju vetat förut också men det kommer lixom över mig lite när jag blev så mätt som tidigare idag. Det gör att kvällen blir ganska jobbig. Det blir nästan som kramp i magen och tarmarna känns såå svullna. Inte alls bekvämt!

Har dessutom varit på köpcentrat idag och handlat julklappar. Jag har gjort en intressant upptäckt idag dessutom - sett ett mönster! Varje gång jag kommer dit dröjer det inte länge förrän magen reagerar! Kanske stressen med alla människor runt om kring? Vet inte, men det har aldrig hänt när jag varit där att magen inte reagerat! Samtidigt vet jag inte om det är alla människor som gör magen orolig. Det finns dagar då det är lite folk, men jag reagerar ändå.. Ganska intressant tycker jag..

Nä, nu lite mer zappande på TV:n sedan läggdags. Supertrötta båda två. Men det är mysigt att ha en kväll i soffan tillsammans, det var ju ett tag sedan! Mys.

1 kommentar: