tisdag, november 10

jobb jobb jobb...

Har egentligen inte så där jättemycket att skriva. Jobbar massor för tillfället. Magen sköter sig än så länge bra med tanke på att kroppen i princip inte får någon vila överhuvudtaget.. Alltså, det är ju inte perfekt men i förhållande till hur mitt liv ser ut just nu så är jag bara glad om det inte blir värre. Tror kanske istället smällen kommer i Februari, när det ena jobbet försvinner och kroppen får varva ner igen.. Längtar till då man har ett fast jobb och kan få lite ordning på saker och ting, för det är det inte nu! Men är såå glad för mina jobb! Underbart!

Vaccinerade mig i förra veckan!! Tyckte att det kanske vore bra. Dels är det unga som drabbas värst än så länge, får jag i mig gluten rasar allt - inklusive immunförsvaret. Dessutom är ju magen med ibs:en som den är, får jag ett skov så har jag inget immunförsvar över huvudtaget. Dessutom arbetar jag inom vården och har astma. Förstår inte varför jag ens funderade på att inte ta det?! Ibland undrar man ju vad man tänker med.. Jag fick inga biverkningar över huvudtaget. Fick lite ont i armen, ungefär som träningsvärk. Har haft lite problem med att sova på den sidan och lyfta armen högt. Men det gick ju över ganska så snart. Nyheterna precis (i skrivande stund); 5:e dödsfallet i Sverige med svininfluensan.. Hmm..

Nä nu ska jag kolla efter ny mobiltelefon. Min verkar ha ballat ur helt! Segt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar